גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.62619559497676 |
- | |Lat=33. | + | |Lat=33.00261595922378 |
|Height=56 | |Height=56 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name= | + | |Name=גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי |
- | |Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה | + | |Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה ונהר הירדן ההררי, חסומה לרכבים בשער על הגשר. הגישה היא רגלית בלבד. |
+ | |||
+ | הגשר והסכר נבנו בשנת 1953 כדי להטות את מי הירדן למוביל הארצי. | ||
+ | הפרויקט נגדע באיבו עקב התנגדות הסורים למפעל הנדסי בשטח שהיה אז שטח מפורז בין שתי המדינות. | ||
+ | |||
+ | כיום הסכר משמש להטיית מי נהר הירדן ההררי לתעלה המובילה אל אגם כפר הנשיא. | ||
+ | שם משתמשים סוכרים את המים בסכר נוסף (סכר כפר הנשיא) ולאחר מכן, משיבים אותם במורד הנהר תוך ניצול הפרשי הגבהים לשם סיבוב טורבינת מים לייצור חשמל. | ||
|images=2015.12.02-175319.830.android.jpg | |images=2015.12.02-175319.830.android.jpg | ||
- | |PointType= | + | |Accessibility=הכל |
- | |Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו | + | |PointType=גשר |
+ | |Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו, Eitamkrem | ||
|csrc=SZ19 | |csrc=SZ19 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=7/17/2023 13:43:07 |
|WinId=635812130548189918 | |WinId=635812130548189918 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |