גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.62627481378587
+
|Lon=35.62619559497676
-
|Lat=33.002779440062845
+
|Lat=33.00261595922378
|Height=56
|Height=56
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
-
|Name=שער חוסם מעבר רכב על גשר מפעל ההטיה
+
|Name=גשר וסכר מפעל הטית מי הירדן ההררי
-
|Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה והירדן חסומה לרכבים בשער מעל הגשר. ההליכה רגלית בלבד
+
|Description=דרך העפר שבין תעלת ההטיה ונהר הירדן ההררי, חסומה לרכבים בשער על הגשר. הגישה היא רגלית בלבד.
 +
 
 +
הגשר והסכר נבנו בשנת 1953 כדי להטות את מי הירדן למוביל הארצי.
 +
הפרויקט נגדע באיבו עקב התנגדות הסורים למפעל הנדסי בשטח שהיה אז שטח מפורז בין שתי המדינות.
 +
 
 +
כיום הסכר משמש להטיית מי נהר הירדן ההררי לתעלה המובילה אל אגם כפר הנשיא.
 +
שם משתמשים סוכרים את המים בסכר נוסף (סכר כפר הנשיא) ולאחר מכן, משיבים אותם במורד הנהר תוך ניצול הפרשי הגבהים לשם סיבוב טורבינת מים לייצור חשמל.
|images=2015.12.02-175319.830.android.jpg
|images=2015.12.02-175319.830.android.jpg
-
|PointType=אין מעבר
+
|Accessibility=הכל
-
|Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו
+
|PointType=גשר
 +
|Contributors=רועי כחלון, מחייב, ליאו, Eitamkrem
|csrc=SZ19
|csrc=SZ19
-
|LastUpdate=6/20/2022 07:26:27
+
|LastUpdate=7/17/2023 13:43:07
|WinId=635812130548189918
|WinId=635812130548189918
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 13:43, 17 ביולי 2023

כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים