תחנת הרכבת נענה

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
(גרסת ביניים אחת אינה מוצגת)
שורה 4: שורה 4:
|Height=78
|Height=78
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
-
|Name=תחנת הרכבת (1) במסלול מנהרת הזמן לתל מלוט
+
|Name=תחנת הרכבת נענה
-
|Description=תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
+
|Description=תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי.
-
 
+
תחנה 3 במסלול אופניים מזרחי.
-
מסלול במנהרת הזמן לתל מלוט - שתי אפשרויות מילוט.
+
תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
-
ציוני דרך: תחנת הרכבת, תל מלוט (תל מלט), שמורת עינות גיבתון, נענה
+
-
אורך המסלול: כ 9- ק"מ
+
-
סיבות לצאת לדרך: תצפית מרהיבה, ביצה פסטורלית ושלל ציפורים, כרמים,
+
-
תאנים ומלא סיפורים
+
-
תחבורה: ברגל, באופניים
+
-
צידה לדרך: משקפת, הרבה מים, מצרכים לפיקניק
+
-
|LongDescription=תחנת הרכבת
+
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
-
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
+
הרחבה בעמוד הויקי.
 +
|LongDescription=בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
-
על אנטיליה:
 
-
אנטיליה היא מערכת לשאיבת מים מבאר
 
-
באמצעות שרשרת כדים או קופסאות היורדת לעומק הבאר. כאשר הכד מגיע לראש המסילה, הוא מתהפך, והמים נשפכים לתעלה בנויה. ממנה הם זורמים לבריכה, המשמשת מקור מים להשקיה.
 
-
את מערכת השאיבה מפעיל בעל חיים (בדרך כלל גמל או פרד) הקשור למוט. כאשר הוא הולך סביב סביב הוא מפעיל גלגל עץ אופקי שבעזרת מערכת שיניים מסובב גלגל אנכי הקשור למערכת השאיבה של האנטיליה.
 
מקור: ספר "עוטף נען"
מקור: ספר "עוטף נען"
|images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg,תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg,
|images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg,תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg,
שורה 28: שורה 18:
|PointType=מבנה
|PointType=מבנה
|Contributors=Naannaan
|Contributors=Naannaan
-
|LastUpdate=9/15/2013 11:19:58
+
|LastUpdate=9/20/2013 11:23:35
|WinId=635147350123255605
|WinId=635147350123255605
|Csrc=
|Csrc=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 11:23, 20 בספטמבר 2013

תחנת רכבת נענה.jpg

   78 מ'

תקציר

תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי. תחנה 3 במסלול אופניים מזרחי. תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר. מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה. לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו). הרחבה בעמוד הויקי.

הרחבה

בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה. לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים. מקור: ספר "עוטף נען"

סיווג: מבנה
נגישות: רכב פרטי
מקור:Naannaan
תאריך עדכון: 9/20/2013 11:23:35

קישורים חיצוניים

תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpgתחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים