מצבת זכרון ונקודת תצפית

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
(7 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.13891328520708
+
|Lon=35.138913285207
-
|Lat=30.918238998012707
+
|Lat=30.918238998013
|Height=394
|Height=394
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
שורה 7: שורה 7:
|Description=במקום נקודת תצפית מיוחדת על נחל צין וצפון הערבה כולל נחל ערבה.
|Description=במקום נקודת תצפית מיוחדת על נחל צין וצפון הערבה כולל נחל ערבה.
-
מעלה עקרבים נסלל בתקופת המנדט הבריטי אך לא באספלט.
+
מעלה עקרבים נסלל ב1927 אך לא באספלט.
במסגרת מבצעי "לוט" ו"ערבה" נתפס בידי צה"ל וחשיבות המקום הייתה בהיותו דרך הרכב היחידה לאילת.
במסגרת מבצעי "לוט" ו"ערבה" נתפס בידי צה"ל וחשיבות המקום הייתה בהיותו דרך הרכב היחידה לאילת.
-
ב 1950 נסלל באספלט ע"י חיל ההנדסה ואנדרטה בראש המעלה מעידה על כך. במסגרת הסלילה הורחבה הדרך משני צידיה כדי שיוכלו לעבור שני רכבים נגדיים, נסללה הדרך באספלט, והוצבו חביות ממולאות בטון בסיבובים. העבודה נעשתה על ידי בדואים תושבי האיזור.
+
ב1950 נסלל באספלט ע"י חיל ההנדסה ואנדרטה בראש המעלה מעידה על כך. במסגרת הסלילה הורחבה הדרך משני צידיה כדי שיוכלו לעבור שני רכבים נגדיים, נסללה הדרך באספלט, והוצבו חביות ממולאות בטון בסיבובים. העבודה נעשתה על ידי בדואים תושבי האיזור. יתר הכביש משני צידי המעלה עצמו, ואף רוב הקטעים עד אילת, לא נסללו עד 1956.
במקום 18 סרפנטינות וירידה של 320 מטר עד לגובה 80 מ'.
במקום 18 סרפנטינות וירידה של 320 מטר עד לגובה 80 מ'.
-
בשנת 1954 מחבלים ירדניים תקפו אוטובוס ששב מחגיגות חמש שנים להקמת העיר אילת, הרגו 12 ופצעו שני'ים. האבסורד היה שלאחר מעשה הרצח הנתעב הירדנים סירבו למצוא את המחבלים ולעקוב אחרי העקבות בתירוצים שונים, והאו"ם גינה אותנו על כך שדרשנו צדק. הרצח זירז את סלילת מעלה העצמאות והכביש ממצפה רמון לאילת.
+
ב17.3.1954 מחבלים ירדניים תקפו אוטובוס ששב מחגיגות חמש שנים להקמת העיר אילת, הרגו 12 ופצעו שניים. האבסורד היה שלאחר מעשה הרצח הנתעב הירדנים סירבו למצוא את המחבלים ולעקוב אחרי העקבות בתירוצים שונים, והאו"ם גינה אותנו על כך שדרשנו צדק. הרצח זירז את סלילת מעלה העצמאות והכביש ממצפה-רמון לאילת שסלילתו הסתיימה ב1956.
-
|images=IMG 9176.JPG,מועצה כחול.JPG,
+
|images=IMG 9176.JPG,מועצה כחול.JPG,IMG 0043.JPG,IMG 0039.JPG
|PointType=אנדרטה
|PointType=אנדרטה
-
|Contributors=שירין ב.י, עמית הורן, לאווי, Ilafer
+
|Contributors=שירין ב.י, עמית הורן, לאווי, Ilafer, יוסף נעים, Eyali71, Yosefnasasra135@gmail.com, צוות08
-
|csrc=SZ17
+
|csrc=mobile
-
|LastUpdate=9/24/2012 11:33:30
+
|LastUpdate=12/13/2023 09:42:01
|WinId=633593942139499033
|WinId=633593942139499033
|LongDescription=
|LongDescription=

גרסה אחרונה מתאריך 09:42, 13 בדצמבר 2023

IMG 9176.JPG

   394 מ'

תקציר

במקום נקודת תצפית מיוחדת על נחל צין וצפון הערבה כולל נחל ערבה.

מעלה עקרבים נסלל ב1927 אך לא באספלט.

במסגרת מבצעי "לוט" ו"ערבה" נתפס בידי צה"ל וחשיבות המקום הייתה בהיותו דרך הרכב היחידה לאילת.

ב1950 נסלל באספלט ע"י חיל ההנדסה ואנדרטה בראש המעלה מעידה על כך. במסגרת הסלילה הורחבה הדרך משני צידיה כדי שיוכלו לעבור שני רכבים נגדיים, נסללה הדרך באספלט, והוצבו חביות ממולאות בטון בסיבובים. העבודה נעשתה על ידי בדואים תושבי האיזור. יתר הכביש משני צידי המעלה עצמו, ואף רוב הקטעים עד אילת, לא נסללו עד 1956.

במקום 18 סרפנטינות וירידה של 320 מטר עד לגובה 80 מ'.

ב17.3.1954 מחבלים ירדניים תקפו אוטובוס ששב מחגיגות חמש שנים להקמת העיר אילת, הרגו 12 ופצעו שניים. האבסורד היה שלאחר מעשה הרצח הנתעב הירדנים סירבו למצוא את המחבלים ולעקוב אחרי העקבות בתירוצים שונים, והאו"ם גינה אותנו על כך שדרשנו צדק. הרצח זירז את סלילת מעלה העצמאות והכביש ממצפה-רמון לאילת שסלילתו הסתיימה ב1956.

הרחבה



סיווג: אנדרטה
נגישות:
מקור:שירין ב.י, עמית הורן, לאווי, Ilafer, יוסף נעים, Eyali71, Yosefnasasra135@gmail.com, צוות08
תאריך עדכון: 12/13/2023 09:42:01

קישורים חיצוניים

מועצה כחול.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים