מבתר הרכבת לשכם ומנרת וסכר אמת המים לסבסטיה

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
 
(2 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.2341784636399
+
|Lon=35.2348476318458
-
|Lat=32.2428575966204
+
|Lat=32.2432362567877
-
|Height=474
+
|Height=472
|MeasuredByGPS=No
|MeasuredByGPS=No
-
|Name=מבתר הרכבת לשכם
+
|Name=מבתר הרכבת לשכם ומנרת וסכר אמת המים לסבסטיה
|Description=הנקודה בה הכביש להר עיבל נפרד מתוואי הרכבת.
|Description=הנקודה בה הכביש להר עיבל נפרד מתוואי הרכבת.
במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם.
במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם.
-
מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים.
+
מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. אותו שיקול שעמד בפני מתכנני קו הרכבת בשל הטופוגרפיה הנוחה בתוואי זה, אותו שיקול הינחה כבר קודם לכך את בוני אמת המים שהובילה את מי מעינות שם אל העיר סבסטיה.
-
מעט מצפון אליו הערבים עוסקים בפעולות חציבה והשחתת נוף פראיות.
+
בנחל שמצפון יש שרידי סוללת ענק שעליה חצתה האמה צפונה, ולצד המבתר ישנם שרידים דלים של המנהרה של אמת המים לסבסטיה.
 +
 
 +
לצערנו נכון לאלול תשע"א הערבים במקום ערמו שפכי עפר רבים מאוד לעבודות פיתוח אזורי, שפכים אלו הרסו ופגעו ככל הנראה בשרידים אלו.
 +
|Accessibility=הכל
 +
|Contributors=עמית הורן, Nklein, מאיר רוטר
 +
|csrc=I14
 +
|LastUpdate=1/15/2014 19:24:29
 +
|WinId=633594059196386345
|LongDescription=
|LongDescription=
-
|Accessibility=
 
-
|PointType=אחר
 
-
|images=
 
|ExtLinks=
|ExtLinks=
-
|Contributors=עמית הורן, nklein
+
|images=
-
|LastUpdate=05/14/2009 10:05:15
+
-
|WinId=633594059196386345
+
-
|Csrc=
+
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 19:24, 15 בינואר 2014

   472 מ'

תקציר

הנקודה בה הכביש להר עיבל נפרד מתוואי הרכבת.

במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם.

מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. אותו שיקול שעמד בפני מתכנני קו הרכבת בשל הטופוגרפיה הנוחה בתוואי זה, אותו שיקול הינחה כבר קודם לכך את בוני אמת המים שהובילה את מי מעינות שם אל העיר סבסטיה.

בנחל שמצפון יש שרידי סוללת ענק שעליה חצתה האמה צפונה, ולצד המבתר ישנם שרידים דלים של המנהרה של אמת המים לסבסטיה.

לצערנו נכון לאלול תשע"א הערבים במקום ערמו שפכי עפר רבים מאוד לעבודות פיתוח אזורי, שפכים אלו הרסו ופגעו ככל הנראה בשרידים אלו.

הרחבה



סיווג:
נגישות: הכל
מקור:עמית הורן, Nklein, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 1/15/2014 19:24:29

קישורים חיצוניים



[[קטגוריה:{{{PointType}}}]]



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים