מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105"

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(שם:מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105". תיאור:פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה)
 
(12 גרסאות ביניים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{Point
{{Point
-
|Lon=35.72467231745577
+
|Lon=35.724554544403
-
|Lat=32.72714766477737
+
|Lat=32.726592078406
|Height=-9999
|Height=-9999
-
|MeasuredByGPS=No
+
|MeasuredByGPS=Yes
|Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105"
|Name=מנהרת הרכבת החיג'אזית "מנהרת ה-105"
-
|Description=מנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש)) מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע זה. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצוייה המסילה המקורית ואורכה הכ 250 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה.
+
|Description=פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה באזור זה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש). מנהרה זו היא אחת מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע מכאן ועד דרעא. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצויה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה באופן שוטף.
-
|images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG,
+
 
 +
מי שמבקר, באישור צה"ל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, הם נמצאים כאן באלפיהם.
 +
בפתח ולכל אורכה ניתן להבחין בשרידי קו הטלגרף. בנישה בקיר הצפוני שני עמודי אבן ועליהן הספרות 7 ו-8 בערבית.
 +
|images=IMG 3916.JPG,IMG 3905.JPG,IMG 3913.JPG,IMG 3927.JPG,DSC 0320.JPG, סימן 8.jpg
|Accessibility=ברגל
|Accessibility=ברגל
-
|PointType=היסטוריה
+
|PointType=אתר היסטורי
-
|ExtLinks=https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector=1
+
|Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק, Uzik, איש חיפה, Erez.sb
-
|Contributors=Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו
+
|csrc=mobile
-
|csrc=IZ15
+
|LastUpdate=5/2/2023 13:04:05
-
|LastUpdate=4/22/2018 13:45:28
+
|WinId=635084837358862466
|WinId=635084837358862466
-
|LongDescription=
+
|LongDescription=האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח.
 +
|ExtLinks=https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector
}}
}}

גרסה אחרונה מתאריך 13:04, 2 במאי 2023

IMG 3916.JPG

   -9999 מ'

תקציר

פתח מזרחי למנהרת הרכבת הטורקית בתוואי הירמוך, בקטע "צמח-דרעה". זוהי מנהרת הרכבת הראשונה והיחידה באזור זה (והשנייה בתחום מדינת ישראל ביחד עם מנהרת ראס רשין מתחת לרכס חומש). מנהרה זו היא אחת מתוך 8 מנהרות שהיו בקטע מכאן ועד דרעא. המנהרה מרשימה מאוד, ונשתמרה היטב. בתוך המנהרה מצויה המסילה המקורית ואורכה כ-200 מ'. המנהרה אינה נגישה לאזרחים, ואין אפשרות לבקר בה באופן שוטף.

מי שמבקר, באישור צה"ל, צריך להזהר מבורות פעורים בין פסי המסילה, בין האדנים ומחוץ לפסים. צריך להזהר גם מאבנים המושלכות פה ושם. מומלץ להגיע עם פנס (רצוי פנס-ראש), ולא לפחד מלשלשת העטלפים, הם נמצאים כאן באלפיהם. בפתח ולכל אורכה ניתן להבחין בשרידי קו הטלגרף. בנישה בקיר הצפוני שני עמודי אבן ועליהן הספרות 7 ו-8 בערבית.

הרחבה

האתר ניפתח ע"י הצבא רק 3 פעמים בשנה (פסח חנוכה וסוכות) ורק בהדרכת מדרשת הגולן או ביס"ש קשת יונתן ויש לפנות אליהם. בשל הקצאת כוחות לפתיחת ציר ואיבטוח.

סיווג: אתר היסטורי
נגישות: ברגל
מקור:Israelnac, Gadi21, מאיר רוטר, ליאו, Zerlich, חוגי סיירות, גוטמן חיליק, Uzik, איש חיפה, Erez.sb
תאריך עדכון: 5/2/2023 13:04:05

קישורים חיצוניים

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/1628d3b38a77b2e3?projector IMG 3905.JPGIMG 3913.JPGIMG 3927.JPGDSC 0320.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים