מתקן הדיפון בבטון של תעלת הטית הירדן
מתוך עמוד ענן
(שם:תעלת המוביל הארצי הראשוני. תיאור:מאזור מאגר כפר הנשיא יצאה תעלת המוביל הארצי המקורי, שניתן לעקוב אחרי החפירה שלה לאורך שביל העפר מכאן צ) |
|||
(7 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=35. | + | |Lon=35.62431710446709 |
- | |Lat=32. | + | |Lat=32.97824079676587 |
- | |Height= | + | |Height=57 |
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=No |
- | |Name=תעלת | + | |Name=מתקן הדיפון בבטון של תעלת הטית הירדן |
- | |Description=מאזור | + | |Description=מאזור מיצד עתרת יצאה תעלת "מפעל הטית הירדן" שהיוותה שלב במוביל הארצי המקורי. ניתן לעקוב אחרי החפירה שלה לאורך שביל העפר מכאן צפונה עד למאגר כפר הנשיא ודרומה עד לצומת כרכום / צומת אמנון. |
- | + | המטרה הייתה כמובן להביא את המים מנקודה גבוהה יותר מאשר פני הכינרת וכך לחסוך המון אנרגיה בלשאוב ולהרים את המים. | |
- | המטרה הייתה כמובן להביא את המים מנקודה גבוהה יותר מאשר פני הכינרת וכך לחסוך המון אנרגיה | + | |
- | + | ||
המעניין כאן בצומת הוא שהתעלה הנמצאת ממערב לדרך העפר מבוטנת ובקצה הבטון נמצא מתקן הדיפון המקורי. המערכת נגררה על מסילות עם שיפוע מזערי, בראשה משפכים אליהם הוזרם בטון כל העת, והבטון נשפך באופן אחיד ורציף לאורך התעלה. | המעניין כאן בצומת הוא שהתעלה הנמצאת ממערב לדרך העפר מבוטנת ובקצה הבטון נמצא מתקן הדיפון המקורי. המערכת נגררה על מסילות עם שיפוע מזערי, בראשה משפכים אליהם הוזרם בטון כל העת, והבטון נשפך באופן אחיד ורציף לאורך התעלה. | ||
+ | ליד גדות נבנה מחנה עבודה עבור יותר מ-500 פועלים. 120 טרקטורים, מחפרים, משאיות וציוד הנדסי כבד עבדו סביב השעון במטרה להספיק עבודות להטיית תוואי הירדן לאורך 2.5 ק"מ, שעבר בשטחים מפורזים, לפני שהסורים יספיקו לסכל את העניין. | ||
+ | על תעלה זו עבדו לאחר שהופסקו העבודות בשטח המפורז. כאן המשיכו עבודות כיוון שזה לא שטח מפורז | ||
+ | למטה קישור מרתק | ||
|images=DSC00733.JPG,DSC00741.JPG | |images=DSC00733.JPG,DSC00741.JPG | ||
- | |Accessibility= | + | |Accessibility=רכב שטח |
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Dtichon, Ronhl, עודד 1702 | + | |ExtLinks=http://www.yoaview.com/Yoaview/SITE/?action=showobject&sn=2_937 |
- | |csrc= | + | |Contributors=עמית הורן, Dtichon, Ronhl, עודד 1702, ליאו, שרגא וקסלר |
- | |LastUpdate= | + | |csrc=SZ17 |
+ | |LastUpdate=6/15/2022 09:54:24 | ||
|WinId=634038451169200056 | |WinId=634038451169200056 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 09:54, 15 ביוני 2022
תקציר
מאזור מיצד עתרת יצאה תעלת "מפעל הטית הירדן" שהיוותה שלב במוביל הארצי המקורי. ניתן לעקוב אחרי החפירה שלה לאורך שביל העפר מכאן צפונה עד למאגר כפר הנשיא ודרומה עד לצומת כרכום / צומת אמנון.
המטרה הייתה כמובן להביא את המים מנקודה גבוהה יותר מאשר פני הכינרת וכך לחסוך המון אנרגיה בלשאוב ולהרים את המים.
המעניין כאן בצומת הוא שהתעלה הנמצאת ממערב לדרך העפר מבוטנת ובקצה הבטון נמצא מתקן הדיפון המקורי. המערכת נגררה על מסילות עם שיפוע מזערי, בראשה משפכים אליהם הוזרם בטון כל העת, והבטון נשפך באופן אחיד ורציף לאורך התעלה.
ליד גדות נבנה מחנה עבודה עבור יותר מ-500 פועלים. 120 טרקטורים, מחפרים, משאיות וציוד הנדסי כבד עבדו סביב השעון במטרה להספיק עבודות להטיית תוואי הירדן לאורך 2.5 ק"מ, שעבר בשטחים מפורזים, לפני שהסורים יספיקו לסכל את העניין.
על תעלה זו עבדו לאחר שהופסקו העבודות בשטח המפורז. כאן המשיכו עבודות כיוון שזה לא שטח מפורז
למטה קישור מרתק
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: רכב שטח
מקור:עמית הורן, Dtichon, Ronhl, עודד 1702, ליאו, שרגא וקסלר
תאריך עדכון: 6/15/2022 09:54:24
קישורים חיצוניים
http://www.yoaview.com/Yoaview/SITE/?action=showobject&sn=2_937