תל נג'ילה
מתוך עמוד ענן
שרוליק בן ארצי (שיחה | תרומות) (שם:תל נג'ילה. תיאור:תצפית יפה על הסביבה כולה ועל קניון נחל סד שבמערב. במרכז התל יש עץ אשל גדול ובודד(העץ סובל ונעשים ניסיוניות להצילו) שרוא) |
|||
(8 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
|Lat=31.502374530382 | |Lat=31.502374530382 | ||
|Height=206 | |Height=206 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
|Name=תל נג'ילה | |Name=תל נג'ילה | ||
|Description=תצפית יפה על הסביבה כולה ועל קניון נחל סד שבמערב. | |Description=תצפית יפה על הסביבה כולה ועל קניון נחל סד שבמערב. | ||
- | במרכז התל | + | במרכז התל יש עץ אשל גדול ובודד(העץ סובל ונעשים ניסיוניות להצילו) שרואים אותו מרחוק וכן התל נישא מאד על סביבתו ולכן במלחמת העצמאות שימש את כוחותינו כמשלט תצפית לכיוון המצרים וכן שימש את מטוסי חיל האוויר כנקודת הכוונה בטיסותיהם דרומה. |
במקום שכבות יישוב מהתקופה הכלכוליתית ועד הברזל ושוב ברומית-ביזנטית ובממלוכית, אך המעניין באתר הוא האגדה כי רכבת תורכית שהובילה זהב ולא הצליחה להשלים את משאה מפאת מלחמת העולם הראשונה, השאירה את מטענה תחת האשל הגדול ולכן כל התל מלא חפירות שוד, בנוסף לחפירות של משלחת ארכיאולוגית בשנות ה 60. | במקום שכבות יישוב מהתקופה הכלכוליתית ועד הברזל ושוב ברומית-ביזנטית ובממלוכית, אך המעניין באתר הוא האגדה כי רכבת תורכית שהובילה זהב ולא הצליחה להשלים את משאה מפאת מלחמת העולם הראשונה, השאירה את מטענה תחת האשל הגדול ולכן כל התל מלא חפירות שוד, בנוסף לחפירות של משלחת ארכיאולוגית בשנות ה 60. | ||
- | + | ניתן להעלות עם רכבי 4*4 למרום הגבעה. לא מומלץ לגיפוני 4*2. | |
- | |images=DSC04438.JPG,DSC 9983.JPG,DSC03321.JPG,נגילה.JPG,DSC07259 (Large).JPG,IMG 0138.JPG, | + | יש מספר עליות. למי שמגיע מדרום יש עליה גם מהקטע הדרום מזרחי. |
+ | |||
+ | |images=DSC04438.JPG,DSC 9983.JPG,DSC03321.JPG,נגילה.JPG,DSC07259 (Large).JPG,IMG 0138.JPG,2022-12-17T18_30_53.983995512414.jpg,2022-12-17T18_31_09.438767933844.jpg,2022-12-17T23_59_58.246458763376.jpg,2024-02-19T15_34_01.136557934379.jpg | ||
+ | |Accessibility= | ||
|PointType=אתר ארכיאולוגי | |PointType=אתר ארכיאולוגי | ||
- | |Contributors=Dovee, עמית הורן, נורדי, Dtichon, Dcohen29, Marikriber, Urijjj, שי עטר, יוסף נעים, ארצישראלי מדברי, דוד1959, ע.רוטשטיין, שחראיל17, שי והסוזוקי, Matichai, אוריז, ליאו | + | |Contributors=Dovee, עמית הורן, נורדי, Dtichon, Dcohen29, Marikriber, Urijjj, שי עטר, יוסף נעים, ארצישראלי מדברי, דוד1959, ע.רוטשטיין, שחראיל17, שי והסוזוקי, Matichai, אוריז, ליאו, רוקו וטיקה, רןגל, שבילאני, Jimmy4455, סייר רחפניסט, Yoavizl, שרוליק בן ארצי |
|csrc=mobile | |csrc=mobile | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=2/19/2024 13:29:56 |
|WinId=633483533515856988 | |WinId=633483533515856988 | ||
- | | | + | |LongDescription=בביקור באגף לארכאולוגיה במוזיאון ישראל נוכחתי לגלות ממצאים רבים מהאתר. חותמות גליל, חרפושיות מצריות ועוד |
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 13:29, 19 בפברואר 2024
תקציר
תצפית יפה על הסביבה כולה ועל קניון נחל סד שבמערב.
במרכז התל יש עץ אשל גדול ובודד(העץ סובל ונעשים ניסיוניות להצילו) שרואים אותו מרחוק וכן התל נישא מאד על סביבתו ולכן במלחמת העצמאות שימש את כוחותינו כמשלט תצפית לכיוון המצרים וכן שימש את מטוסי חיל האוויר כנקודת הכוונה בטיסותיהם דרומה.
במקום שכבות יישוב מהתקופה הכלכוליתית ועד הברזל ושוב ברומית-ביזנטית ובממלוכית, אך המעניין באתר הוא האגדה כי רכבת תורכית שהובילה זהב ולא הצליחה להשלים את משאה מפאת מלחמת העולם הראשונה, השאירה את מטענה תחת האשל הגדול ולכן כל התל מלא חפירות שוד, בנוסף לחפירות של משלחת ארכיאולוגית בשנות ה 60.
ניתן להעלות עם רכבי 4*4 למרום הגבעה. לא מומלץ לגיפוני 4*2.
יש מספר עליות. למי שמגיע מדרום יש עליה גם מהקטע הדרום מזרחי.
הרחבה
בביקור באגף לארכאולוגיה במוזיאון ישראל נוכחתי לגלות ממצאים רבים מהאתר. חותמות גליל, חרפושיות מצריות ועוד
סיווג: אתר ארכיאולוגי
נגישות:
מקור:Dovee, עמית הורן, נורדי, Dtichon, Dcohen29, Marikriber, Urijjj, שי עטר, יוסף נעים, ארצישראלי מדברי, דוד1959, ע.רוטשטיין, שחראיל17, שי והסוזוקי, Matichai, אוריז, ליאו, רוקו וטיקה, רןגל, שבילאני, Jimmy4455, סייר רחפניסט, Yoavizl, שרוליק בן ארציwarning.pngייצוג המחרוזת Dovee, עמית הורן, נורדי, Dtichon, Dcohen29 <span class="smwwarning">[…]</span> 455, סייר רחפניסט, Yoavizl, שרוליק בן ארצי ארוך מדי.
תאריך עדכון: 2/19/2024 13:29:56
קישורים חיצוניים