תחנת הרכבת נענה
מתוך עמוד ענן
(6 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
|Height=78 | |Height=78 | ||
|MeasuredByGPS=No | |MeasuredByGPS=No | ||
- | |Name=תחנת הרכבת | + | |Name=תחנת הרכבת נענה |
- | |Description=תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר. | + | |Description=תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי. |
- | מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב 1892 | + | תחנה 3 במסלול אופניים מזרחי. |
- | נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר | + | תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר. |
- | ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה. | + | מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה. |
- | לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת | + | לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו). |
- | נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים | + | הרחבה בעמוד הויקי. |
- | במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על | + | |LongDescription=בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה. |
- | הקטר מים כדי לצננו). | + | לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים. |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
מקור: ספר "עוטף נען" | מקור: ספר "עוטף נען" | ||
- | |images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg, | + | |images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg,תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg, |
|Accessibility=רכב פרטי | |Accessibility=רכב פרטי | ||
|PointType=מבנה | |PointType=מבנה | ||
|Contributors=Naannaan | |Contributors=Naannaan | ||
- | |LastUpdate=9/ | + | |LastUpdate=9/20/2013 11:23:35 |
|WinId=635147350123255605 | |WinId=635147350123255605 | ||
|Csrc= | |Csrc= | ||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 11:23, 20 בספטמבר 2013
תקציר
תחנה 1 במסלול תל מלוט רגלי.
תחנה 3 במסלול אופניים מזרחי.
תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב-1892. המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
הרחבה בעמוד הויקי.
הרחבה
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
מקור: ספר "עוטף נען"
סיווג: מבנה
נגישות: רכב פרטי
מקור:Naannaan
תאריך עדכון: 9/20/2013 11:23:35
קישורים חיצוניים