מבתר הרכבת לשכם
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
מ (תיקון נ.צ.) |
|||
שורה 9: | שורה 9: | ||
במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם. | במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם. | ||
- | מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. | + | מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. אותו שיקול שעמד בפני מתכנני קו הרכבת בשל הטופוגרפיה הנוחה בתוואי זה, אותו שיקול הינחה כבר קודם לכך את בוני אמת המים שהובילה את מי מעינות שם אל העיר סבסטיה. וסביב תוואי המסילה כפי שסיפר לי ידידי עמית הורן, ניתן להבחין בתוואי האמה. |
- | + | לצערנו נכון לאלול תשע"א הערבים במקום ערמו שפכי עפר רבים מאוד לעבודות פיתוח אזורי, שפכים אלו הרסו ופגעו ככל הנראה בשרידים אלו. | |
+ | |Accessibility=הכל | ||
+ | |PointType=היסטוריה | ||
+ | |Contributors=עמית הורן, Nklein, מאיר רוטר | ||
+ | |csrc=I14 | ||
+ | |LastUpdate=9/15/2011 18:30:23 | ||
+ | |WinId=633594059196386345 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
- | |||
- | |||
- | |||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
- | | | + | |images= |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
}} | }} |
גרסה מתאריך 18:30, 15 בספטמבר 2011
תקציר
הנקודה בה הכביש להר עיבל נפרד מתוואי הרכבת.
במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם.
מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. אותו שיקול שעמד בפני מתכנני קו הרכבת בשל הטופוגרפיה הנוחה בתוואי זה, אותו שיקול הינחה כבר קודם לכך את בוני אמת המים שהובילה את מי מעינות שם אל העיר סבסטיה. וסביב תוואי המסילה כפי שסיפר לי ידידי עמית הורן, ניתן להבחין בתוואי האמה.
לצערנו נכון לאלול תשע"א הערבים במקום ערמו שפכי עפר רבים מאוד לעבודות פיתוח אזורי, שפכים אלו הרסו ופגעו ככל הנראה בשרידים אלו.
הרחבה
סיווג: היסטוריה
נגישות: הכל
מקור:עמית הורן, Nklein, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 9/15/2011 18:30:23
קישורים חיצוניים