תחנת הרכבת (1) במסלול מנהרת הזמן לתל מלוט

מתוך עמוד ענן

(הבדלים בין גרסאות)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
מ
שורה 6: שורה 6:
|Name=תחנת הרכבת (1) במסלול מנהרת הזמן לתל מלוט
|Name=תחנת הרכבת (1) במסלול מנהרת הזמן לתל מלוט
|Description=תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
|Description=תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.
-
|LongDescription=מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב 1892- . המסילה
+
|LongDescription=תחנת הרכבת
-
נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר הקודש. הנסיעה מיפו לירושלים
+
מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב 1892- . המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
-
ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה.
+
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו).
-
לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת
+
בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה.
-
נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים
+
לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים.
-
במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על
+
על אנטיליה:
-
הקטר מים כדי לצננו).
+
-
על אנטיליה
+
אנטיליה היא מערכת לשאיבת מים מבאר
אנטיליה היא מערכת לשאיבת מים מבאר
-
באמצעות שרשרת כדים או קופסאות
+
באמצעות שרשרת כדים או קופסאות היורדת לעומק הבאר. כאשר הכד מגיע לראש המסילה, הוא מתהפך, והמים נשפכים לתעלה בנויה. ממנה הם זורמים לבריכה, המשמשת מקור מים להשקיה.
-
היורדת לעומק הבאר. כאשר הכד מגיע
+
את מערכת השאיבה מפעיל בעל חיים (בדרך כלל גמל או פרד) הקשור למוט. כאשר הוא הולך סביב סביב הוא מפעיל גלגל עץ אופקי שבעזרת מערכת שיניים מסובב גלגל אנכי הקשור למערכת השאיבה של האנטיליה.
-
לראש המסילה, הוא מתהפך, והמים
+
-
נשפכים לתעלה בנויה. ממנה הם זורמים
+
-
לבריכה, המשמשת מקור מים להשקיה.
+
-
את מערכת השאיבה מפעיל בעל חיים
+
-
)בדרך כלל גמל או פרד( הקשור למוט.
+
-
כאשר הוא הולך סביב סביב הוא מפעיל
+
-
גלגל עץ אופקי שבעזרת מערכת שיניים
+
-
מסובב גלגל אנכי הקשור למערכת
+
-
השאיבה של האנטיליה.
+
מקור: ספר "עוטף נען"
מקור: ספר "עוטף נען"
-
|images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg,תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg,  
+
|images=תחנת רכבת נענה.jpg,תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpg,תחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg,
|Accessibility=רכב פרטי
|Accessibility=רכב פרטי
|PointType=מבנה
|PointType=מבנה
|Contributors=Naannaan
|Contributors=Naannaan
-
|LastUpdate=9/14/2013 16:50:59
+
|LastUpdate=9/15/2013 07:50:25
|WinId=635147350123255605
|WinId=635147350123255605
|Csrc=
|Csrc=
|ExtLinks=
|ExtLinks=
}}
}}

גרסה מתאריך 07:50, 15 בספטמבר 2013

תחנת רכבת נענה.jpg

   78 מ'

תקציר

תחנת הרכבת של נענה המשוחזר יפה מבחוץ, ולידו מגדל המים. אפשר לעצור ולגשת, בתוך המבנה יש עטלפים למכביר.

הרחבה

תחנת הרכבת מסילת הברזל הראשונה בארץ נבנתה בין יפו לירושלים ונחנכה ב 1892- . המסילה נועדה בעיקר להסעת תיירים ועולי רגל לעיר קודש. הנסיעה מיפו לירושלים ארכה 4 שעות. הקטר הוסק בעצים, ואלה נערמו במקומות רבים לאורך המסילה. לשם יצירת קיטור היה צורך לבנות שרשרת תחנות מים. אחת מהן הייתה תחנת נענה. עד היום ניתן להבחין במגדל שעליו הונח מיכל מים גדול, וממנו מילאו מים במכלי הקטר כדי ליצור קיטור (האגדה מספרת שבימי הקיץ החמים שפכו על הקטר מים כדי לצננו). בתקופת מלחמת העצמאות שבתה תנועת הרכבת, ורק אחרי הפסקת האש הראשונה חודשה. בשנת 1955 הוחל בבניית מסילה חדשה לבאר שבע. מסילת הרכבת מתפצלת לבאר שבע ולירושלים מדרום לתחנת נענה, ובמקום זה נבנתה תחנת צומת חדשה - היא תחנת נען, תחנה זו שימשה להעלאת נוסעים עם פתיחת הקו לבאר שבע ועד שנות ה-90. עם השלמת המסעף לבאר שבע ובניית תחנת נען, הפסיקה תחנת נענה לפעול. רכבת ישראל אחראית לעבודת השחזור הנאה במבנה ההיסטורי של תחנת נענה. לצד הדרך (מול תחנת הרכבת) מסתתרת בתוך הסוף הבאר של נענה, אותה באר אנטיליה שסיפקה מים בתשלום לחברי נען בראשית הדרך. יודעי דבר מספרים שאפשר למצוא את הבאר בסוף הקיץ, כשבעל השטח שורף את הקנים. על אנטיליה: אנטיליה היא מערכת לשאיבת מים מבאר באמצעות שרשרת כדים או קופסאות היורדת לעומק הבאר. כאשר הכד מגיע לראש המסילה, הוא מתהפך, והמים נשפכים לתעלה בנויה. ממנה הם זורמים לבריכה, המשמשת מקור מים להשקיה. את מערכת השאיבה מפעיל בעל חיים (בדרך כלל גמל או פרד) הקשור למוט. כאשר הוא הולך סביב סביב הוא מפעיל גלגל עץ אופקי שבעזרת מערכת שיניים מסובב גלגל אנכי הקשור למערכת השאיבה של האנטיליה. מקור: ספר "עוטף נען"

סיווג: מבנה
נגישות: רכב פרטי
מקור:Naannaan
תאריך עדכון: 9/15/2013 07:50:25

קישורים חיצוניים

תחנת רכבת נען חזית ומעביר מים.jpgתחנת רכבת אז-ועכשיו.jpg



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים