גשר הרכבת
מתוך עמוד ענן
(הבדלים בין גרסאות)
שורה 8: | שורה 8: | ||
המסילה פורקה לאחר המלחמה בידי הבריטים, אך הגשר עוד שרד עד שטפון גדול אחד בשנות ה70 וכיום נותרו רק שני צידיו. | המסילה פורקה לאחר המלחמה בידי הבריטים, אך הגשר עוד שרד עד שטפון גדול אחד בשנות ה70 וכיום נותרו רק שני צידיו. | ||
- | |images=DSC04484.JPG,מועצה כחול.JPG, | + | |images=DSC04484.JPG,מועצה כחול.JPG,הגשר הטורקי יוסף נעים.JPG, |
|PointType=גשר | |PointType=גשר | ||
- | |Contributors=עמית הורן, Dtichon, Ilafer | + | |Contributors=עמית הורן, Dtichon, Ilafer, יוסף נעים |
|csrc=I14 | |csrc=I14 | ||
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=1/31/2015 19:45:03 |
|WinId=633570151091425761 | |WinId=633570151091425761 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= |
גרסה מתאריך 19:45, 31 בינואר 2015
תקציר
גשר הרכבת ניבנה בתקופה התורכית, ערב מלחמת העולם הראשונה, על מנת להעביר כוחות ברכבת שנכנסה לתוך סיני בחולות ניצנה שהייתה אמורה לתמוך בקרבות התורכיים לכיבוש צפון אפריקה, אלא שהמגמה התהפכה והמסילה שימשה דווקא את הכוחות הבריטיים על מנת להעביר אספקה מסיני עמוק אל תוך הארץ.
המסילה פורקה לאחר המלחמה בידי הבריטים, אך הגשר עוד שרד עד שטפון גדול אחד בשנות ה70 וכיום נותרו רק שני צידיו.
הרחבה
סיווג: גשר
נגישות:
מקור:עמית הורן, Dtichon, Ilafer, יוסף נעים
תאריך עדכון: 1/31/2015 19:45:03
קישורים חיצוניים