תחנת רכבת בר גיורא.סמ"ש ירוק-רכבת בר גיורא- דיר א-שייח
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת רכבת בר גיורא.סמ"ש ירוק-רכבת בר גיורא- דיר א-שייח. תיאור:שביל מסומן בירוק בין תחנת רכבת בר גיורא המעפיל לדיר א-שייח.לאורך השביל מצא) |
(שם:תחנת רכבת בר גיורא.סמ"ש ירוק-רכבת בר גיורא- דיר א-שייח. תיאור:יש,לעלות במדרגות מימין לאחר המעבר התחתי. שביל מסומן בירוק בין תחנת רכבת בר ג) |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
|MeasuredByGPS=Yes | |MeasuredByGPS=Yes | ||
|Name=תחנת רכבת בר גיורא.סמ"ש ירוק-רכבת בר גיורא- דיר א-שייח | |Name=תחנת רכבת בר גיורא.סמ"ש ירוק-רכבת בר גיורא- דיר א-שייח | ||
- | |Description=שביל מסומן בירוק בין תחנת רכבת בר גיורא המעפיל לדיר א-שייח.לאורך השביל מצא נוגן בן חצב החורש - פרט נדיר שנמצא עד כה בעיקר בכרמל{חניון האגם} | + | |Description=יש,לעלות במדרגות מימין לאחר המעבר התחתי. |
+ | שביל מסומן בירוק בין תחנת רכבת בר גיורא המעפיל לדיר א-שייח.לאורך השביל מצא נוגן בן חצב החורש - פרט נדיר שנמצא עד כה בעיקר בכרמל{חניון האגם} | ||
עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב ועד לפני שנתיים ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור. מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי. במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב ועד לפני שנתיים ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור. מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי. במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר. | ||
עדכון מטיילים מ 2/2/2018:. מבנה התחנה חסום לכניסה והחלונות חסומים גם הם , אי אפשר להסתכל פנימה. | עדכון מטיילים מ 2/2/2018:. מבנה התחנה חסום לכניסה והחלונות חסומים גם הם , אי אפשר להסתכל פנימה. | ||
שורה 15: | שורה 16: | ||
|Contributors=צוות08, הראל אנגל, דאלק | |Contributors=צוות08, הראל אנגל, דאלק | ||
|csrc=mobile | |csrc=mobile | ||
- | |LastUpdate=8/25/2025 13: | + | |LastUpdate=8/25/2025 13:49:15 |
|WinId=637830218827323488 | |WinId=637830218827323488 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 13:49, 25 באוגוסט 2025
תקציר
יש,לעלות במדרגות מימין לאחר המעבר התחתי.
שביל מסומן בירוק בין תחנת רכבת בר גיורא המעפיל לדיר א-שייח.לאורך השביל מצא נוגן בן חצב החורש - פרט נדיר שנמצא עד כה בעיקר בכרמל{חניון האגם}
עד 1948 נקראה תחנת דיר א-שיח' על קו הרכבת מיפו לירושלים. ניתן לראות במקום את בניין התחנה הבריטי ובתוכו ידיות ויסות למסילה, מספר מבנים תורכיים, שני פילבוקסים להגנת התחנה מהכפרים העוינים שסביב ועד לפני שנתיים ניתן היה להבחין במערכת ניתוב פסים בריטית. לצד הבניין שרידי מתקני מים להזנה לדודי הקיטור. מבני שירותים עם "בול פגיעה" היסטורי. במרחק קצר מן הגשר יש מעבר להולכי רגל מעל נחל שורק. כשמגיעים מנחל קטלב יש לעבור מתחת לגשר האבן של פסי הרכבת ולפנות ימינה כחמישים מטר.
עדכון מטיילים מ 2/2/2018:. מבנה התחנה חסום לכניסה והחלונות חסומים גם הם , אי אפשר להסתכל פנימה.
עדכון 11/02/2022 - התחנה פתוחה. ניתן להיכנס מהדלת הצדדית. מערכת ניתוב פסים קיימת
עדכון, 3.2024 לפי תיק השימור מארכיון הרכבת התחנה נבנתה כולה בתקופה הבריטית. אין כאן מבנים עותמאנים. המבנה בעל הבניה הפשוטה מצפון מזרח לתחנה הוא מגורי המסילאים.
הרחבה
סיווג: מבני ציבור - אחר
נגישות:
מקור:צוות08, הראל אנגל, דאלק
תאריך עדכון: 8/25/2025 13:49:15
קישורים חיצוניים