מבתר הרכבת לשכם ומנרת וסכר אמת המים לסבסטיה

מתוך עמוד ענן

גרסה מתאריך 19:24, 15 בינואר 2014 מאת עמית הורן (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

   472 מ'

תקציר

הנקודה בה הכביש להר עיבל נפרד מתוואי הרכבת.

במקום ישנו מבתר גדול שדרכו נכנסה הרכבת לשכם.

מסילת הרכבת שנחנכה ב-1915 מתחנת סבסטיה לשכם מהווה את תוואי הכביש המוביל מנקודה זו מערבה לשבי שומרון, וניתן לראות לאורכו את החציבות המקוריות והגשרונים למים. אותו שיקול שעמד בפני מתכנני קו הרכבת בשל הטופוגרפיה הנוחה בתוואי זה, אותו שיקול הינחה כבר קודם לכך את בוני אמת המים שהובילה את מי מעינות שם אל העיר סבסטיה.

בנחל שמצפון יש שרידי סוללת ענק שעליה חצתה האמה צפונה, ולצד המבתר ישנם שרידים דלים של המנהרה של אמת המים לסבסטיה.

לצערנו נכון לאלול תשע"א הערבים במקום ערמו שפכי עפר רבים מאוד לעבודות פיתוח אזורי, שפכים אלו הרסו ופגעו ככל הנראה בשרידים אלו.

הרחבה



סיווג:
נגישות: הכל
מקור:עמית הורן, Nklein, מאיר רוטר
תאריך עדכון: 1/15/2014 19:24:29

קישורים חיצוניים



[[קטגוריה:{{{PointType}}}]]



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים