הכל +
|
Accessibility
|
מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן +
|
Contributors
|
תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה … תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ.
מכאן יצאו מסילות:
1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הגשרים היו מפוצצים.
2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927.
התחנה הוכרזה כאתר לאומי ונמצאת בהליך לשימור ושיקום.
לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום.
לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200
בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום
המהנדס ברוך קטינקא מספר שבוני המסילה הביאו לכאן "מוצא מים" בשם פון גריבה שהורה לחפור את באר ביסמרק ובאר אוגוסטה ובאר ווילהם בעומק 42 מ ולא היו בהם מים. קטינקא סלל תוך 3 ימים מסילה לתל שבע כדי להביא מים מעומק 7 מ.... מסילה לתל שבע כדי להביא מים מעומק 7 מ....
|
Description
|
278 +
|
Height
|
DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg +,
מועצה כחול.JPG +
|
Images
|
25 June 2025 16:17:30 +
|
LastUpdate
|
31.246 +
|
Lat
|
34.785 +
|
Lon
|
true +
|
MeasuredByGPS
|
אתר היסטורי +
|
PointType
|
אתר היסטורי,
אתרים
|
קטגוריות |