תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר
מתוך עמוד ענן
(שם:תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר. תיאור:תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ. מכאן יצאו מסילות: 1.דרומה, דרך) |
|||
(9 גרסאות ביניים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{Point | {{Point | ||
- | |Lon=34. | + | |Lon=34.78494644165 |
- | |Lat=31. | + | |Lat=31.245535118542 |
|Height=278 | |Height=278 | ||
- | |MeasuredByGPS= | + | |MeasuredByGPS=Yes |
- | |Name=תחנת רכבת הטורקית | + | |Name=תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר |
- | |Description=תחנה זו שימשה | + | |Description=תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ. |
- | + | מכאן יצאו מסילות: | |
- | 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה | + | 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הגשרים היו מפוצצים. |
2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927. | 2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927. | ||
שורה 13: | שורה 13: | ||
לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום. | לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום. | ||
- | |images=DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg, | + | לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200 |
+ | בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום | ||
+ | המהנדס ברוך קטינקא מספר שבוני המסילה הביאו לכאן "מוצא מים" בשם פון גריבה שהורה לחפור את באר ביסמרק ובאר אוגוסטה ובאר ווילהם בעומק 42 מ ולא היו בהם מים. קטינקא סלל תוך 3 ימים מסילה לתל שבע כדי להביא מים מעומק 7 מ.... | ||
+ | |images=DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg,מועצה כחול.JPG | ||
|Accessibility=הכל | |Accessibility=הכל | ||
|PointType=אתר היסטורי | |PointType=אתר היסטורי | ||
- | |Contributors=מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה | + | |Contributors=מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן |
- | |csrc= | + | |csrc=mobile |
- | |LastUpdate= | + | |LastUpdate=6/25/2025 16:17:30 |
|WinId=633460367024247179 | |WinId=633460367024247179 | ||
|LongDescription= | |LongDescription= | ||
|ExtLinks= | |ExtLinks= | ||
}} | }} |
גרסה אחרונה מתאריך 16:17, 25 ביוני 2025
תקציר
תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ. מכאן יצאו מסילות: 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הגשרים היו מפוצצים. 2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927.
התחנה הוכרזה כאתר לאומי ונמצאת בהליך לשימור ושיקום.
לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום.
לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200
בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום
המהנדס ברוך קטינקא מספר שבוני המסילה הביאו לכאן "מוצא מים" בשם פון גריבה שהורה לחפור את באר ביסמרק ובאר אוגוסטה ובאר ווילהם בעומק 42 מ ולא היו בהם מים. קטינקא סלל תוך 3 ימים מסילה לתל שבע כדי להביא מים מעומק 7 מ....
הרחבה
סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן
תאריך עדכון: 6/25/2025 16:17:30
קישורים חיצוניים