תחנת רכבת הטורקית - מתחם הקטר

מתוך עמוד ענן

גרסה מתאריך 16:17, 25 ביוני 2025 מאת ליאו (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
DSC 0593 Turkish steam locomotive in Beersheva 2013.jpg

   278 מ'

תקציר

תחנה זו שימשה כתחנה לרכבת הטורקית שתוכננה לעזור במתקפה על תעלת סואץ. מכאן יצאו מסילות: 1.דרומה, דרך ניצנה לכוון קסיימה, המסילה המקורית לא הושלמה לכיוון סיני עקב נצחון האנגלים במלחמת העולם הראשונה. ב 1919 פורקה המסילה מחוסר כדאיות ומכיוון שכל הגשרים היו מפוצצים. 2.לכוון רפיח. מסילה זו נסללה ע"י הבריטים אחר מלחמת העולם הראשונה ויצאה משימוש ב 1927.

התחנה הוכרזה כאתר לאומי ונמצאת בהליך לשימור ושיקום.

לתחנה הובא קטר קיטור מקורי מטורקיה לתצוגה במקום. לצד הקטר מופיע בית הנתיבות ועליו שלט אבן בערבית ביר סבע. בבית זה גר בזמנו מושל הבריטי של האזור, כאן ישב גדוד הרגליים הקל המצרי, בית דפוס ואפילו יחידת המודיעין 8200 בביתו של מנהל התחנה יש היום מוזיאון קטנטן בתשלום המהנדס ברוך קטינקא מספר שבוני המסילה הביאו לכאן "מוצא מים" בשם פון גריבה שהורה לחפור את באר ביסמרק ובאר אוגוסטה ובאר ווילהם בעומק 42 מ ולא היו בהם מים. קטינקא סלל תוך 3 ימים מסילה לתל שבע כדי להביא מים מעומק 7 מ....

הרחבה



סיווג: אתר היסטורי
נגישות: הכל
מקור:מאיר-דו, Ilafer, היסטוריה על המפה, חוגי סיירות, ליאו, שלו יצחק, אפרת קבלן
תאריך עדכון: 6/25/2025 16:17:30

קישורים חיצוניים

מועצה כחול.JPG



כלים אישיים
גרסאות שפה
מרחבי שם
פעולות
ניווט
תיבת כלים